Cart is empty!

Please add some product!

Regeneracja iskrowników Junak AWO

Iskrownik IKA-ZS3 został zaprojektowany do motocykli AWO produkowanych w dawnej NRD. W Polsce został  zaadaptowany do motocykli Junak poprzez dodanie przystawki napędzającej. W czasie produkcji podlegał kilku zmianom, jednak główne podzespoły oraz zasada działania pozostały bez zmian.

Zajmując się przez lata naprawą uszkodzonych iskrowników przeszliśmy od stosowania oryginalnych części do produkcji praktycznie wszystkich elementów składowych oprócz obudowy, przerywacza, kondensatora i płytki przerywacza, która pojawi się w najbliższym czasie w naszej ofercie.

Chcąc gwarantować wysoką jakość naszej pracy i mając na uwadze, że od pełnej sprawności iskrownika zależy praca silnika postanowiliśmy, że będziemy regenerowali iskrowniki jedynie z wykorzystaniem nowych części. Za taką pracę możemy brać odpowiedzialność.

Pasjonaci chcący naprawiać swoje iskrowniki z wykorzystaniem oryginalnych części mają możliwość skorzystania z pełnego wyboru produkowanych przez nas elementów, którymi mogą zastąpić części nienadające się do naprawy.

Wirnik

Wirnik zaprojektowaliśmy od podstaw. W konstrukcji wykorzystano magnesy neodymowe. Hartowana oś wirnika  ma osadzenia na łożyska 609 (oś w miejscu osadzenia łożysk ma średnicę 9 mm). Pozostałe wymiary są zgodne z fabrycznymi dzięki czemu do wirnika pasują oryginalny przyspieszacz i krzywka. Stożek jest dobrany tak, by można było zamontować oryginalne koło iskrownika w napędzie Junaka lub sprzęgiełko w przypadku montażu tego wirnika w iskrowniku Simsona AWO.

Cewka WN

Cewka jest przewijana w naszym zakładzie z użyciem najnowocześniejszych materiałów elektroizolacyjnych. Drut, którego używamy jest sześciokrotnie izolowany i ma wytrzymałość izolacji do 200°C.

Przewijanie obejmuje:

  • Przewinięcie uzwojenia pierwotnego i wtórnego
  • Nowe okładki oraz system elektroizolacji
  • Cewki po nawinięciu poddawane są odsysaniu próżniowemu
  • Cewki są wygrzewane w piecu
  • Oporność po nawinięciu ok 8 kOhm

Pozostałe elementy

Gniazda WN (wysokiego napięcia) nieco zmieniliśmy w stosunku do oryginału. Zastosowaliśmy sposób łączenia przewodu wysokiego napięcia taki jak w fajce. Gniazdo wewnątrz ma wkręt, na który wkręca się przewód, co daje pewne połączenie elektryczne eliminujące straty energii przy przeskoku iskry z tulejki gniazda na przewódRozwiązanie to eliminuje również konieczność stosowania blaszanych końcówek przewodów. Dodatkowo przewód wkręcany w zwężające się stożkowo gniazdo zapewnia wodoszczelność połączenia. Jedna zmiana, a tyle zalet 🙂

Wykonanie gniazda na wtryskarce tworzywa termoplastycznego gwarantuje trwałość i wytrzymałość, wyróżniając nasz produkt pośród spotykanych na rynku odlewanych z żywicy w foremkach drukowanych na drukarce 3D.

Gniazda NN (niskiego napięcia) wykonujemy w dwóch wersjach – do iskrowników starszego i nowszego typu. Pewne osadzenie gniazda w korpusie iskrownika zapewniające odporność na zalanie, wykonanie na wtryskarce z tworzywa termoplastycznego gwarantujące trwałość, to cechy charakterystyczne naszego produktu.

Elementy montażowe (uchwyty, łapki), filc, płytki mocujące, izolatory, itp. Nic bardziej nie denerwuje jak zerwany gwint w elementach montażowych lub zagubienie  drobnych części w trawie lub pod stołem warsztatowym. Żeby uchronić się i Was przed takimi przykrymi niespodziankami wykonujemy wszystkie „drobiazgi” potrzebne do zmontowania iskrownika.

Całość dopełnia nowy dekielek zapewniający szczelność oraz estetyczny wygląd odrestaurowanego iskrownika.

Dekielek podkowa isk Junak AWO

Napęd iskrownika Junak

Iskrownik w Junaku łączy się z silnikiem za pomocą przystawki. Urwane uszy, zerwane gwinty śrub mocujących iskrownik do przystawki, wypadająca oś koła napędowego, korek rewizyjny trzymający się na „słowo honoru” lub zastąpiony kołkiem z kawałka plastiku, małe koło napędzające i duże napędzane z resztkami zębów, to tylko niektóre z niespodzianek, które można spotkać w wyeksploatowanych przystawkach. Wykonujemy wszystkie części potrzebne do naprawy przystawek, a w przypadku skrajnego zużycia lub braku przystawki oferujemy nowe, kompletne i gotowe do użycia przystawki naszej produkcji. Dostępne są w wersji z pierwszych lat produkcji mocowane na cztery śruby i późniejsze mocowane na trzy śruby. Wszystkie z możliwością wyboru kół o zębach prostych lub skośnych. 

PRZYSTAWKA SPORTOWA

W naszej ofercie znajdą Państwo przystawkę używaną w sporcie, umożliwiającą szybki montaż oraz demontaż iskrownika w przypadku zalania bądź innych awarii. Praktyka pokazała, że to rozwiązanie ma jeszcze jedną zaletę. Oś napędu iskrownika stabilnie osadzona na dwóch łożyskach i łączona z iskrownikiem sprzęgiełkiem zdecydowanie przedłuża żywotność delikatnego przyspieszacza i łożysk. Możliwość szybkiego demontażu iskrownika, nawet w najtrudniejszych warunkach polowych, bez konieczności rozpinania z rozrządem i ustawiania zapłonu doceniali w przeszłości kierowcy startujący w rajdach i zawodach terenowych, a obecnie wielu użytkowników udających się na coraz dalsze wyprawy. Posiadając zapasowy iskrownik, w którym wcześniej został sprawdzony punkt położenia zapłonu mamy pewność, że w przypadku awarii (np. uszkodzenie kondensatora) wymiana iskrownika zajmuje wprawnemu „junakowcowi” kilka minut. Jeżeli ktoś planuje podróże Junakiem zdecydowanie polecam zastosowanie przystawki sportowej. 

Opcja wymiany

Dlaczego regeneracja iskrowników często trwa tygodniami? Składa się na nią wiele operacji i części wymagających wytworzenia, a więc czasu. Niektóre procesy muszą trwać dość długo ze względu na wymagania techniczne. Dodatkowo ze względów organizacyjnych prace trzeba wykonywać w większych partiach.

Przykładem są cewki wysokiego napięcia demontowane do rdzenia i w kolejnych operacjach nawijane, lakowane, poddawane wygrzaniu i stygnięciu, co zajmuje określoną ilość czasu, aby można było przejść do kolejnych operacji i ponownie poddać cewkę impregnacji oraz wygrzewaniu termicznemu. Staramy się optymalizować te działania, ale problemu z długimi terminami ze względów technicznych i organizacyjnych zazwyczaj przeskoczyć się nie da.

Jeżeli chcecie mieć iskrownik niemalże z dnia na dzień mamy unikalną na rynku propozycję!

Pewną ilość iskrowników zregenerowaliśmy i przeznaczyliśmy jako rotujące części na wymianę. Oznacza to, że nie sprzedajemy ich tylko wymieniamy na części do regeneracji. Klient oddaje swój iskrownik (opcja wymiany dotyczy też wałów, głowic, cylindrów), płaci za regenerację odpowiednio skonfigurowanej części pod jego projekt i oczekiwania i otrzymuje praktycznie od ręki część której potrzebuje.

Przyjmujemy również w rozliczeniu za nasze usługi części w stanie do regeneracji takie jak:

  • Iskrowniki Junak – AWO
  • Wały korbowe Junak
  • Cylindry M72 – K750
  • Głowice i cylindry następujących motocykli: Junak, Simson AWO, BMW (różne modele), Ural, Dniepr

Skupujemy iskrowniki Junak – AWO i cewki wysokiego napięcia tych iskrowników. Istnieje możliwość odkupienia, bądź rozliczenia się za usługi lub części z naszej oferty, oddając w rozliczeniu wyżej wymienione części w stanie do regeneracji.

01
ZAPYTAJ

Posiadamy swoje iskrowniki po regeneracji.

02
PRZEŚLIJ - DOSTARCZ OSOBIŚCIE

Po weryfikacji twojego iskrownika na wymianę zaproponujemy nasz po regeneracji.

03
ODBIERZ

Odbierz osobiście lub wysyłkowo iskrownik następnego dnia.

Sprzedaż iskrowników

Wszystkie części do iskrowników, przystawek jak i same przystawki mamy w stałej ofercie (patrz sklepJacka.pl). Staramy się też zapewnić możliwość zakupu iskrownika. Jednak dostępność na sprzedaż całych iskrowników (oczywiście w pełni zregenerowanych) zależna jest od możliwości ich pozyskania na rynku. Nasze kontakty zarówno na rynku krajowym jak i w Niemczech pozwalają na zakup pewnej liczby iskrowników, które regenerujemy i udostępniamy na stronie sklepJacka.pl 

W przypadku chęci zakupu od nas iskrownika po regeneracji zachęcam do kontaktu. Jednocześnie informuję, że jesteśmy zainteresowani zakupem iskrowników oraz cewek Junak AWO do regeneracji, w rozliczeniu oferując usługi bądź części z naszej oferty.