wersja polska
Motocykle Jacka    Nasze usługi    Sklep    Galeria    Linki    Kontakt
wersja polska wersja angielska wersja angielska
      Regeneracja głowic | Regeneracja wałów | Szlif cylindrów | Anodowanie tłoków | KOŁA ZĘBATE | ELEKTRYKA

 Wybierz grupę motocykli:

Części i usługi dla motocykli Junak
Motocykle Junak, wyprodukowane przez Szczecińską Fabrykę Motocykli.



Części i usługi dla motocykli Radzieckich
Motocykle produkowane na terenie CCCP.



Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane w Polsce do lat 90-tych.


Części i usługi dla ciężkich motocykli Niemieckich
Ciężkie motocykle niemieckie.


Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane na terenie Czechosłowacji.

Regeneracja wałów

W naszej ofercie znajdą Państwo również usługę regeneracji wałów korbowych do motocykli zabytkowych i nie tylko. Poszczególne operacje wykonujemy we własnym zakresie, korzystając z szeroko rozbudowanego parku maszyn. W tej części strony pokrótce opiszę co w naszym pojęciu oznacza regeneracja wału korbowego.

Na wstępie wał jest rozbierany, w celu weryfikacji pomiarów, oraz dokładnego wyczyszczenia poszczególnych elementów. Wał poddany tym procesom jest w dalszej kolejności mierzony i przygotowywany do kolejnych operacji.

Wał korbowy - regeneracja Wał korbowy - regeneracja Wał korbowy - regeneracja Wał korbowy - regeneracja

Wykonujemy nowe czopy wałów, czopy stopy korbowodu, bieżnie oraz inne elementy wałów, konieczne do wykonania prawidłowej regeneracji. Dysponując odpowiednim parkiem maszyn, wykonujemy do każdego wału indywidualnie poszczególne elementy, gdyż każdy wał wykazuje różny stopień zużycia, nosząc również ślady oraz skutki przeróżnych napraw przeprowadzanych w różnym stopniu z użyciem przeróżnych narzędzi przez szereg lat użytkowania.

Podchodząc z bardzo dużą dozą ostrożności, do sprzedawców stali oraz usług hartowni, każdy element przed montażem mierzymy w celu potwierdzenia właściwych parametrów twardości.

Wał korbowy - regeneracja

Wielokrotnie, kupując stal na różnych składach nawet z oświadczeniem pisemnym sprzedawcy, co do gatunku oraz oznaczeń. Zdarzało się iż wykonane elementy w żaden sposób poddawane obróbce cieplno chemicznej nie uzyskiwały żądanych parametrów. Przyczyny takiego stanu rzeczy były dwie:
Pierwsza - na składzie stali zamieniono materiały i sprzedano stal ST3 zamiast np. 18 HNM. Druga - na hartowni, dorzucano detale do innych w celu oszczędności nie wykonując tym samym obróbki zgodnie ze sztuką.
Istnieje oczywiście możliwość, że jedna i druga sytuacja miała miejsce.

Ponieważ, wszystkie obróbki mogą być wykonane bezbłędnie, a i tak w efekcie końcowym nic po tym wszystkim, gdy element nie ma właściwej twardości. W związku z tym stanem rzeczy, postanowiłem każdy wykonany przez nas detal tego typu mierzyć we własnym zakresie, przed montażem, w celu uniknięcia takich sytuacji.

Wały rozbieramy i składamy na prasie MILS, z ręcznym wysuwaniem tłoczyska przy pełnym nacisku. Oznacza to iż, owa prasa wykona np. ruch tłoka 0,1mm z pełnym naciskiem 30 ton. Powraca ona również do tego samego punktu zadanego na listwie nastawczej. Przy pomocy tej prasy możemy precyzyjnie demontować oraz składać tego typu oraz inne złożenia wciskowe.

Wał korbowy - regeneracja

Wał po złożeniu jest centrowany, i sprawdzany.

Wał korbowy - regeneracja

Z wieloma klientami, współpracujemy wysyłkowo. Chcę zaznaczyć iż wał korbowy, w brew pozorom to bardzo dokładnie wykonany podzespół, wymagający sporego nakładu pracy w jego regenerację, a zwłaszcza w jego wycentrowanie, które może łatwo ulegnąć uszkodzeniu poprzez nieumiejętny montaż lub np. wysyłanie wału nieodpowiednio zabezpieczonego w transporcie.

Wał korbowy - wysyłka Wał korbowy - regenererowany Wał korbowy - po naprawie
Wał korbowy - wysyłkowo

W celu uniknięcia sytuacji tego typu preferujemy odbiór osobisty wału, lub wysyłkę w odpowiednio przygotowanym opakowaniu ochronnym, które to za kaucją jest przez nas wypożyczane. W momencie odesłania drewnianej skrzynki transportowej kaucja jest zwracana klientowi niezwłocznie w sposób wcześniej ustalony.

W przypadku uszkodzonych czopów bocznych wału korbowego, dorabiamy nowe czopy z gwarancją twardości. Każdy czop po obróbce cieplnej jest poddawany pomiarom, weryfikującym prawidłowe przeprowadzenie procesów cieplno chemicznych.


Wykonujemy również regenerację wałów w układzie V - HD i inne tego typu.



Zdjęcia niektórych naszych prac :

x x x
x x x
x x x
x x x
x x x
x x x
x x x
x



| Szlif cylindra | Regeneracja głowic | Anodowanie tłoków    
| Części motocyklowe | Układy wydechowe | Instalacje elektryczne      
| Polerowanie | Szkiełkowanie | Chromowanie      
| Motocykle polskie | Motocykle czechosłowackie | Motocykle radzieckie