wersja polska
Motocykle Jacka    Nasze usługi    Sklep    Galeria    Linki    Kontakt
wersja polska wersja angielska wersja angielska
      Regeneracja głowic | Regeneracja wałów | Szlif cylindrów | Anodowanie tłoków | KOŁA ZĘBATE | ELEKTRYKA

 Wybierz grupę motocykli:

Części i usługi dla motocykli Junak
Motocykle Junak, wyprodukowane przez Szczecińską Fabrykę Motocykli.



Części i usługi dla motocykli Radzieckich
Motocykle produkowane na terenie CCCP.



Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane w Polsce do lat 90-tych.


Części i usługi dla ciężkich motocykli Niemieckich
Ciężkie motocykle niemieckie.


Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane na terenie Czechosłowacji.

Regeneracja odmy silników motocykli radzieckich

Osiowanie wałka rozrządu w bokserach to dość ważna sprawa połączona ona jest z osiowaniem otworu odpowietrzenia.

W większości silników tego typu odma nosi znaczne ślady zużycia. Jest to spowodowane, w pierwszej kolejności nie osiowym osadzeniem dekla a co za tym idzie całego układu odpowietrzenia względem napędzającego go wałka rozrządu. Element obrotowy odmy osadzony jest bezpośrednio w deklu aluminiowym co zdecydowanie skraca jego żywotność i powoduje znaczne zużycia dekla w miejscu współpracującym.
Po weryfikacji często luzy w tym miejscu sięgają 1mm lub więcej co przedstawiają zdjęcia.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia
Regeneracja układu odpowietrzenia

Nie można tego pozostawić w tym stanie gdyż silnik nigdy nie będzie pracował prawidłowo, mimo przeprowadzonego remontu kapitalnego wszystkich podzespołów.

Silnik typu bokser ma układ tłoków przeciwsobny, które to schodzą się jednocześnie w trakcie nawrotu. Układ odpowietrzający komorę korbową jest ściśle sprzężony z rozrządem i odpowietrza komorę w cyklu co 180 stopni. Należy pamiętać o niezamienności elementu odpowietrzającego z innymi typami silników motocykli Ural DNIEPR. Silniki tego typu, do prawidłowej pracy potrzebują odpowiednio zachowane ciśnienie wsobne, co zapewnia właśnie układ odpowietrzenia prawidłowo pracujący.

Wykonując te czynności zerujemy otwór uszczelniacza z wałkiem rozrządu dekiel kołkujemy tak aby za każdym razem był montowany w tej samej pozycji.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia

Po skręceniu całości wytaczamy otwór w osi wałka rozrządu, następnie wstawiamy panewkę ślizgową z brązu B 101 z otworem w plusie.

Regeneracja układu odpowietrzenia

Następnie według tego wymiaru jest roztaczana panewka ślizgowa z odpowiednio zadanym luzem potrzebnym do prawidłowej współpracy w wyższych temperaturach.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia

Tak naprawiony układ odpowietrzający silnik będzie działał niezawodnie przez długi czas, minimalizując wycieki oraz przedmuchy z odmy. Zapewni prawidłowe ciśnienie wsobne komory korbowej, co umożliwi uzyskanie odpowiednich parametrów w czasie regulacji silnika.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia
Regeneracja układu odpowietrzenia
Zapraszam do współpracy

| Szlif cylindra | Regeneracja głowic | Anodowanie tłoków    
| Części motocyklowe | Układy wydechowe | Instalacje elektryczne      
| Polerowanie | Szkiełkowanie | Chromowanie      
| Motocykle polskie | Motocykle czechosłowackie | Motocykle radzieckie