wersja polska
Motocykle Jacka    Nasze usługi    Sklep    Galeria    Linki    Kontakt
wersja polska wersja angielska wersja angielska
      Regeneracja głowic | Regeneracja wałów | Szlif cylindrów | Anodowanie tłoków | KOŁA ZĘBATE | ELEKTRYKA

 Wybierz grupę motocykli:

Części i usługi dla motocykli Junak
Motocykle Junak, wyprodukowane przez Szczecińską Fabrykę Motocykli.



Części i usługi dla motocykli Radzieckich
Motocykle produkowane na terenie CCCP.



Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane w Polsce do lat 90-tych.


Części i usługi dla ciężkich motocykli Niemieckich
Ciężkie motocykle niemieckie.


Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane na terenie Czechosłowacji.

Wałek rozrządu na łożysku igiełkowym

Osiowanie wałka rozrządu, a dokładnie jego osadzenie równoległe do pozostałych elementów układu zapewnia długotrwałą i bezawaryjną pracę całości. Główną wadą osadzenia wałka jest tylna tuleja ślizgowa która nie zawsze jest w osi łożyska i często ma zbyt duży luz. Ciężko w tym miejscu dokonać odpowiednich pomiarów a po wyjęciu owej tulejki są one nie rzeczywiste. To też eliminując ten problem oraz jakość działania owej tulejki mamy w ofercie montaż wałka rozrządu osadzonego na łożysku igiełkowym.

Łożysko igiełkowe jest osadzane w wyosiowany otwór na wcisk podobnie jak tulejka ślizgowa. Z tym że wałek współpracuje z osadzoną na nim szalką ze stali ŁH 15 o twardości 61 HRC. Smarowanie łożyska jest rozwiązane dokładnie w taki sam sposób jak w przypadku tulejki ślizgowej.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia

Takie rozwiązanie charakteryzuje się niezawodnym długotrwałym działaniem, przedłuża żywotność samego wałka rozrządu, który nie wyrabiając się w miejscu współpracy z tulejką, nie ma możliwości wpadania w drgania lub inne dodatkowe ruchy boczne. Współpracuje sztywno osadzony obrotowo, zużywając się jedynie w miejscu współpracy krzywki z popychaczami. To rozwiązanie ma również zalety przy zużywaniu się kół rozrządu ponieważ wałek osadzony sztywno nie wykazuje tak zwanego bujania, powodowanego przez napinanie popychaczy. Nie ugina się z tyłu w miejscu osadzenia z np. wrobioną tulejką ślizgową, przez co koła rozrządu współpracując sztywno, zużywają się w naturalny sposób jedynie poprzez prawidłową współpracę wieńca zębatego.

Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia Regeneracja układu odpowietrzenia
Regeneracja układu odpowietrzenia










Zapraszam do współpracy

| Szlif cylindra | Regeneracja głowic | Anodowanie tłoków    
| Części motocyklowe | Układy wydechowe | Instalacje elektryczne      
| Polerowanie | Szkiełkowanie | Chromowanie      
| Motocykle polskie | Motocykle czechosłowackie | Motocykle radzieckie