Łożysko igiełkowe jest osadzane w wyosiowany otwór na wcisk podobnie jak tulejka ślizgowa. Z tym że wałek współpracuje z osadzoną na nim szalką ze stali ŁH 15 o twardości 61 HRC. Smarowanie łożyska jest rozwiązane dokładnie w taki sam sposób jak w przypadku tulejki ślizgowej.
Takie rozwiązanie charakteryzuje się niezawodnym długotrwałym działaniem, przedłuża żywotność samego wałka rozrządu, który nie wyrabiając się w miejscu współpracy z tulejką, nie ma możliwości wpadania w drgania lub inne dodatkowe ruchy boczne. Współpracuje sztywno osadzony obrotowo, zużywając się jedynie w miejscu współpracy krzywki z popychaczami. To rozwiązanie ma również zalety przy zużywaniu się kół rozrządu ponieważ wałek osadzony sztywno nie wykazuje tak zwanego bujania, powodowanego przez napinanie popychaczy. Nie ugina się z tyłu w miejscu osadzenia z np. wrobioną tulejką ślizgową, przez co koła rozrządu współpracując sztywno, zużywają się w naturalny sposób jedynie poprzez prawidłową współpracę wieńca zębatego.
| Szlif cylindra | | Regeneracja głowic | | Anodowanie tłoków | |||
| Części motocyklowe | | Układy wydechowe | | Instalacje elektryczne | |||
| Polerowanie | | Szkiełkowanie | | Chromowanie | |||
| Motocykle polskie | | Motocykle czechosłowackie | | Motocykle radzieckie |