W czasie pracy najbardziej zużywa się powierzchnia robocza krzywki i powierchnia popychacza z nią współpracującego, oraz osie rozrządu na których osadzone są koła. W dalszej kolejności zużywają się powierzchnie trzonków popychaczy, prowadnice z nimi współpracujące oraz zęby kół pracujących ze sobą w układzie.
Krzywki wydech oraz ssanie są monolityczną częścią koła zębatego. W czasie pracy współpracują z powierzchnią roboczą popychacza, który osadzony jest w prowadnicy żeliwnej wciśniętej w blok silnika. Współpracujące ze sobą koła ustawiane są na znaki fabrycznie nabite w odpowiednich miejscach. Oferujemy nowe współcześnie dorobione repliki kół rozrządu wykonane zgodnie co do wymiarów z oryginalną dokumentacją SFM.
Osie kół są osadzone z odpowiednim wciskiem w bloku silnika, jednak z biegiem czasu demontowane niejednokrotnie otwory w aluminiowym bloku zatracają swój wymiar. Aby umożliwić naprawę tego układu, wykonujemy osie z odpowiednio większą tolerancją wcisku w karter, o wymiarach 14.05, 14.10, 14.15, 14.20 lub na życzenie klienta na dowolny wymiar. W przypadku uszkodzenia dekla podporowego rozrządu, mogę również wykonać końcówki wałków w nadwymiarze.
Popychacze zaworowe wykonujemy ze stali N 9 E. Po zahartowaniu ich twardość wynosi powyżej 60 HRC. Powierzchnie roboczą trzonka wykonujemy w nominalnym wymiarze 8.97mm, natomiast prowadnice z otworem 9.00mm. Aby umożliwić naprawę układu bez wymiany prowadnic wykonujemy też popychacze w nad wymiarze dowolnym, według życzenia klienta. Co daje alternatywę naprawy prowadnicy przez rozwiercenie i dopasowanie jej otworu do nad wymiarowego trzonka popychacza.
Prowadnice wykonujemy według oryginału z żeliwa, do junaka M 10 oraz M 07. Różnią się one wymiarami zewnętrznymi, w obu przypadkach otwór roboczy jest 9,00mm. W przypadku uszkodzonych otworów w bloku, na życzenie klienta, możemy wykonać prowadnice na dowolny wymiar, co umożliwia naprawę silnika bez zbędnych komplikacji.
Koło pośrednie odmy, naprawiamy poprzez wymianę tulejki roboczej na nową, dopasowując ją do przeszlifowanej osi tego koła.
W wielu przypadkach współpracujący z kołami element na wale, ma wyrobioną powierzchnię roboczą, współpracującą z tulejką z brązu. Szlifujemy ją do wyrównania, jest to zazwyczaj kilka setek, pod tak wyrównaną powierzchnię dorabiamy nową tulejkę z brązu B 101.
Częstą wadą napędu iskrownika jest uszkodzony otwór podstawy, aby umożliwić jego naprawę wykonujemy osie w nad wymiarze. Co daje alternatywę naprawy w przypadku niezbyt rozkalibrowanych otworów podstawy oraz tulejki koła zębatego. Bazując na naszych doświadczeniach z tym podzespołem, oferujemy oś z kołnierzem z jednej strony, z drugiej zaś zabezpieczaną pierścieniem Zegera.
| Szlif cylindra | | Regeneracja głowic | | Anodowanie tłoków | |||
| Części motocyklowe | | Układy wydechowe | | Instalacje elektryczne | |||
| Polerowanie | | Szkiełkowanie | | Chromowanie | |||
| Motocykle polskie | | Motocykle czechosłowackie | | Motocykle radzieckie |