wersja polska
Motocykle Jacka    Nasze usługi    Sklep    Galeria    Linki    Kontakt
wersja polska wersja angielska wersja angielska
      Regeneracja głowic | Regeneracja wałów | Szlif cylindrów | Szkiełkowanie | Anodowanie tłoków | KOŁA ZĘBATE | ELEKTRYKA

 Wybierz grupę motocykli:

Części i usługi dla motocykli Junak
Motocykle Junak, wyprodukowane przez Szczecińską Fabrykę Motocykli.



Części i usługi dla motocykli Radzieckich
Motocykle produkowane na terenie CCCP.



Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane w Polsce do lat 90-tych.


Części i usługi dla ciężkich motocykli Niemieckich
Ciężkie motocykle niemieckie.


Części i usługi dla Polskich motocykli poniżej 350ccm
Motocykle i motorowery produkowane na terenie Czechosłowacji.

Rozrząd motocykla Junak

Rozrząd w motocyklu junak składa się z szeregu kół zębatych, które napędzane są bezpośrednio z wału korbowego.

W czasie pracy najbardziej zużywa się powierzchnia robocza krzywki i powierchnia popychacza z nią współpracującego, oraz osie rozrządu na których osadzone są koła. W dalszej kolejności zużywają się powierzchnie trzonków popychaczy, prowadnice z nimi współpracujące oraz zęby kół pracujących ze sobą w układzie.
Krzywki wydech oraz ssanie są monolityczną częścią koła zębatego. W czasie pracy współpracują z powierzchnią roboczą popychacza, który osadzony jest w prowadnicy żeliwnej wciśniętej w blok silnika. Współpracujące ze sobą koła ustawiane są na znaki fabrycznie nabite w odpowiednich miejscach. Oferujemy nowe współcześnie dorobione repliki kół rozrządu wykonane zgodnie co do wymiarów z oryginalną dokumentacją SFM.

Junak - koła Junak - koła

Osie kół są osadzone z odpowiednim wciskiem w bloku silnika, jednak z biegiem czasu demontowane niejednokrotnie otwory w aluminiowym bloku zatracają swój wymiar. Aby umożliwić naprawę tego układu, wykonujemy osie z odpowiednio większą tolerancją wcisku w karter, o wymiarach 14.05, 14.10, 14.15, 14.20 lub na życzenie klienta na dowolny wymiar. W przypadku uszkodzenia dekla podporowego rozrządu, mogę również wykonać końcówki wałków w nadwymiarze.

Junak - koła Junak - koła Junak - koła

Popychacze zaworowe wykonujemy ze stali N 9 E. Po zahartowaniu ich twardość wynosi powyżej 60 HRC. Powierzchnie roboczą trzonka wykonujemy w nominalnym wymiarze 8.97mm, natomiast prowadnice z otworem 9.00mm. Aby umożliwić naprawę układu bez wymiany prowadnic wykonujemy też popychacze w nad wymiarze dowolnym, według życzenia klienta. Co daje alternatywę naprawy prowadnicy przez rozwiercenie i dopasowanie jej otworu do nad wymiarowego trzonka popychacza.

Junak - koła Junak - koła Junak - koła

Prowadnice wykonujemy według oryginału z żeliwa, do junaka M 10 oraz M 07. Różnią się one wymiarami zewnętrznymi, w obu przypadkach otwór roboczy jest 9,00mm. W przypadku uszkodzonych otworów w bloku, na życzenie klienta, możemy wykonać prowadnice na dowolny wymiar, co umożliwia naprawę silnika bez zbędnych komplikacji.

Junak - koła Junak - koła Junak - koła
Junak - koła Junak - koła Junak - koła

Koło pośrednie odmy, naprawiamy poprzez wymianę tulejki roboczej na nową, dopasowując ją do przeszlifowanej osi tego koła.
W wielu przypadkach współpracujący z kołami element na wale, ma wyrobioną powierzchnię roboczą, współpracującą z tulejką z brązu. Szlifujemy ją do wyrównania, jest to zazwyczaj kilka setek, pod tak wyrównaną powierzchnię dorabiamy nową tulejkę z brązu B 101.

Junak - koła

Częstą wadą napędu iskrownika jest uszkodzony otwór podstawy, aby umożliwić jego naprawę wykonujemy osie w nad wymiarze. Co daje alternatywę naprawy w przypadku niezbyt rozkalibrowanych otworów podstawy oraz tulejki koła zębatego. Bazując na naszych doświadczeniach z tym podzespołem, oferujemy oś z kołnierzem z jednej strony, z drugiej zaś zabezpieczaną pierścieniem Zegera.

Junak - koła Junak - koła
Junak - koła Junak - koła


| Szlif cylindra | Regeneracja głowic | Anodowanie tłoków    
| Części motocyklowe | Układy wydechowe | Instalacje elektryczne      
| Polerowanie | Szkiełkowanie | Chromowanie      
| Motocykle polskie | Motocykle czechosłowackie | Motocykle radzieckie