Obręcz stanowi jedną z podstawowych części koła. Jej stan wpływa bezpośrednio na komfort jazdy, stanowi też bardzo wyraźny akcent ozdobny. Obręcz musi być prosta, ponieważ tylko wtedy możliwe jest poprawne wycentrowanie koła. Na przestrzeni lat użytkowania jednośladu w związku z miedzy innymi, fatalną jakością polskich dróg, oraz brakiem lub niepoprawną obsługą, większość obręczy ma lata swojej świetności za sobą. Obręcze takie posiadają bardzo różne uszkodzenia takie jak wgniecenia, skrzywienia boczne i czołowe, uszkodzenia powstałe podczas demontażu i montażu opony wynikające z braku odpowiednich narzędzi i umiejętności, oraz zniszczenia korozyjne, nierzadko stawiające pod dużym znakiem zapytania możliwość dalszej eksploatacji. Naprawa takiego elementu jest pracochłonna, wymaga dużego nakładu kosztów, nie gwarantując przy tym oczekiwanego, zadowalającego efektu końcowego. W związku z tym wielu naszym klientom borykającymi się z tym problemem proponujemy współcześnie wykonane w dwóch wersjach obręcze:
Kolejnym bardzo ważnym elementem składowym koła są szprychy wraz z nyplami. Zazwyczaj podczas demontażu tych elementów okazuję się, że głownie w wyniku znacznego poziomu korozji części te nie nadają się do renowacji i ponownego montażu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów posiadamy w ofercie zamienniki szprych i nypli pokryte warstwą chromu na podkładzie miedzi cyjanowej, co zapewnia im odpowiedni wygląd i trwałość tych elementów.
W swojej ofercie posiadamy też dwa warianty renowacji bębna mające za zadanie przywróć mu odpowiedni wygląd zewnętrzny. To jakie rozwiązanie polecamy, w głównej mierze zależy od zakresu czynności jakie są niezbędne do przywrócenia bębnowi oczekiwanego przez klienta wygładu.. Pierwszy wariant polega na poddaniu bębna obróbce strumieniowo ściernej. W wielu wypadkach można dokonać montażu tak obrobionego elementu.
Stan niektórych bębnów w celu przywrócenia im należytych walorów estetycznych wymaga nieco większego zakresu czynności. Niezbędne okazuje się mechaniczne usunięcie wad oraz uszkodzeń nabytych w okresie użytkowania pojazdu. Tylny bęben bardzo często ma uszkodzenia od źle dopasowanej osłony łańcucha. Te i inne uszkodzenia trzeba usunąć mechanicznie przed poddaniem bębnów obróbce strumieniowo ściernej mikro kulką szklaną. Kolejnym z wariantów jest polerowanie bębnów, polegające na mechanicznym wyrównaniu struktury bębna i nabłyszczeniu odpowiednio przygotowanej powierzchni. Te dwie obróbki można łączyć ze sobą, co daje ciekawy efekt wizualny.
W celu zapewnienia odpowiedniej siły hamowania bieżnia hamulcowa jest poddawana przez nas szlifowaniu w celu usunięcia nierówności. Bardzo ważne w przypadku tego procesu jest zapewnienie współosiowego ustawienia bieżni i osi łożyskowania. Jest to ważne ponieważ ma bardzo duży wpływ na działanie układu hamulcowego po złożeniu w całość. Regeneracji bądź wymianie należy poddać też szczęki hamulcowe bądź ich okładziny. Dawniej nitowano taśmę, wytwarzaną z dodatkami siatki azbestowej co usztywniało znacznie materiał okładziny, umożliwiając tym samym jej montaż poprzez nitowanie. W związku z szkodliwością włókien azbestowych dla zdrowia materiał ten już nie jest stosowany. Obecnie stosowane do produkcji okładzin materiały nie zapewniają temu elementowi należytej sztywności wymaganej przy nitowaniu w związku z czym okładziny takie należy montować wykorzystując metodę klejenia. W niektórych przypadkach zużycie bieżni i jej obróbka przyczyniają się do powstania zbyt dużego luzu pomiędzy szczęką a bieżnia bębna i konieczne jest stosowanie okładzin nad wymiarowych. Dla tego nie sprzedajemy samych okładzin a oferujemy regenerację szczęk polegającą na oczyszczeniu szczęk z pozostałej starej okładziny, przygotowaniu powierzchni szczeki z wykorzystaniem obróbki strumieniowo ściernej i oklejenie nową okładziną.
Bardzo często nawet po prawidłowym przetoczeniu elementów i regeneracji szczęk hamulcowych wydajność układu hamulcowego pozostawia wiele do życzenia. Jest to związane z wadami fabrycznymi wykonania dekla mocującego szczęki hamulcowe. Aby wyeliminować powyżej opisany problem wykonujemy dodatkowe przetoczenie szczęk hamulcowych w lekkim rozparciu po zamontowaniu ich na deklu. Praktyka pokazała, że ta z pozoru prosta operacja pozwala na osiągnięcie bardzo dobrych efektów końcowych w postaci znacznej poprawy siły hamowania.
Kolejny mający duży wpływ na prace kół to zespół łożysk piasty. Jest to element czasami pomijany, a wart naszego zainteresowania w przypadku kiedy chcemy przeprowadzić kompleksową naprawę koła. Z reguły łożyska piasty koła wymagają wymiany na nowe. Bardzo ważna sprawą jest zapewnienie odpowiedniego pasowania pomiędzy łożyskiem a gniazdem. Zbyt luźne pasowanie bowiem bardzo szybko doprowadzi do zniszczenia nowego łożyska i dalszego pogorszenia stanu miejsca osadzenia. Aby rozwiązać ten problem stosujemy dodatkową obróbkę gniazda i tuleję naprawczą. Podobny problem pojawią się również jeśli chodzi o potrzebę zapewnienia odpowiedniego spasowania między osią koła a bieżnią łożyska. Luz w pasowaniu pomiędzy tymi elementami będzie prowadził do przyspieszonego zużycia łożyska jak również będzie negatywnie wpływał na prowadzenie pojazdu. W celu wyeliminowania tego problemu swoim klientom oferujemy dorobione jako zamiennik osie kół wykonane ze stali 40HM ulepszone cieplnie, szlifowane z chromem ozdobnym na końcówkach. Fabryczne osie kół wykonano ze stali 40H jednak z pominięciem obróbki cieplno chemicznej, co znacznie skracało ich żywotność, przez co większość fabrycznych osi kwalifikuje się do wymiany. Prawidłowy wymiar osi to przedział 19.96 do 19.98.
Swoim klientom oferujemy kompleksowe remonty kół wraz z zaplataniem, centrowaniem oraz montażem ogumienia, które również znajduje się w naszej ofercie. Poniżej znajdują się zdjęcia przedstawiające niektóre z naszych prac.
| Szlif cylindra | | Regeneracja głowic | | Anodowanie tłoków | |||
| Części motocyklowe | | Układy wydechowe | | Instalacje elektryczne | |||
| Polerowanie | | Szkiełkowanie | | Chromowanie | |||
| Motocykle polskie | | Motocykle czechosłowackie | | Motocykle radzieckie |