W naszej ofercie znajdą Państwo, części wykonane jako zamienniki według oryginalnych parametrów, umożliwiające kompleksową naprawę całego podzespołu.
Lagi przednie zawieszenia współpracują z tulejami ślizgowymi w zakresie powierzchni roboczej stanowią jednocześnie część konstrukcji nośnej pojazdu. Montowane są zaciskowo w półkę dolną oraz górną na stożku. W oryginale lagi do M72 są bardzo miękkie, ich twardość jest poniżej skali twardości Rockwela. Wykonujemy lagi zawieszenia ze stali 40 H ulepszane cieplnie do twardości 30 HRC. Lagi są wykonywane według oryginalnych dokumentacji, co do długości, wszelkich średnic oraz stopni stożka. Gwint wewnętrzny 27 x 1.5mm.
Lagi po obróbce cieplno chemicznej są szlifowane na powierzchni roboczej z dokładnością do 0.01mm w zakresie stożka na całej długości powierzchni roboczej oraz owalu na średnicy powierzchni współpracującej z tulejami.
Nie wykonujemy tłumików olejowych według oryginału ani żadnych innych podobnych tej konstrukcji z różnych względów, głównie z powodu bardzo słabej skuteczności działania.
Jako zamiennik tłumienia oryginalnego oferujemy wersję z tłumieniem olejowym na zasadzie przepływowego tłumika, przez który olej w jedną stronę przemieszcza się wszystkimi otworami a powraca tylko określoną liczbą otworków powrotowych. Zaletą rozwiązania jest jego prosta konstrukcja i możliwość wytłumienia zawieszenia praktycznie do zera. Oznacza to, że w przypadku pozostawienia tylko jednego otworu powrotowego zawieszenie złoży się i będzie bardzo wolno wracało gdyż olej przepływający przez mały otwór będzie blokował pracę powrotną zawieszenia. Każdy użytkownik może sobie dopasować te parametry do własnych upodobań oraz zaprzęgów z wózkiem lub motocykli solo.
Jedyną przeróbką umożliwiającą zastosowanie tłumików tego typu jest wprowadzenie gwintu na dole lagi oraz usunięcie otworów bocznych, które występują w lagach oryginalnych. Lagi tego typu wykonujemy w tej samej cenie co oryginalne, jedynie kosztem dodatkowym jest zakup wyżej opisanych tłumików. W przypadku zastosowania tłumików tego typu, należy zaślepić otwór montażowy oryginalnego tłumienia znajdujący się wewnątrz końcówek goleni dolnych zawieszenia.
W przypadku zakupu całego zawieszenia z tym rozwiązaniem produkowanego u nas od podstaw, owego otworu nie wiercimy pozostawiając jedynie nakiełek. W przypadku gdyby w przyszłości, użytkownik chciał powrócić do oryginalnego rozwiązania tłumików olejowych.
Oferujemy również nowe golenie oraz tuleje robocze wykonane z brązu b101. Montując szereg zawieszeń we własnym zakresie, użytkując poszczególne motocykle, wstępnie docierając je dla wielu klientów, na podstawie naszych doświadczeń podjąłem decyzję iż nie wykonujemy tulejek z tworzyw sztucznych typu ertacetal, boramid, ertalon, poliwinidur, Jeżeli ktoś jest zainteresowany tulejami z tego typu materiałów lub ich pochodnych, to zdecydowanie odsyłamy do konkurencji lub innych zakładów zajmujących się obróbką skrawaniem.
Zdjęcia przedstawiają przykładowe nasze produkty, na które udzielamy 12-to miesięcznej gwarancji. Chcę jednocześnie zaznaczyć, iż części wykonujemy od wielu lat i zdecydowanie stawiamy na jakość, która jest wynikiem wielu doświadczeń, wykonania szeregu prototypowych układów zawieszeń, oraz uwag i spostrzeżeń wielu użytkowników tego typu motocykli, którzy zakupili w ostatnich latach od nas wyżej opisane produkty. Zastosowane materiały oraz obróbki są ściśle ze sobą powiązane tworząc całość odpowiednio współpracującą ze sobą, dając satysfakcję z jazdy oraz umożliwiając naprawę zabytkowych motocykli M 72 do których części, są już nie dostępne na rynku od wielu lat.
W naszej ofercie znajdą państwo również:
| Szlif cylindra | | Regeneracja głowic | | Anodowanie tłoków | |||
| Części motocyklowe | | Układy wydechowe | | Instalacje elektryczne | |||
| Polerowanie | | Szkiełkowanie | | Chromowanie | |||
| Motocykle polskie | | Motocykle czechosłowackie | | Motocykle radzieckie |